About Me

My photo
was born on 1992*a year older every august 13*born and grow up at kuala lumpur*lovelife at princess's lake town:) *i'm juz a simple gurl*not perfect,not pretty*sometimes become lazy,crazy,noty and ect :)*lurve family and fren specially the person that important in my life*

Followers

message :)

Follow by Email

Zulaikha. Powered by Blogger.

Thursday, 29 December 2011

Doa Seorang Kekasih

dengan nama Allah yang maha pengasih , lagi maha penyayang..

Ya Allah ,
Seandainya engkau catatkan
dia milik ku, tercipta buatku.. satukanlah hatinya dengan hatiku..
titipkanlah kebahagiaan diantara kami.. agar kemesraan itu kekal abadi..

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi ,
Seiringkanlah kami melayari hidup ini.. ketepian yang sejahtera dan abadi..
maka jodohkanlah kami..

tetapi Ya Allah..
Seandainya telah engkau takdirkan dia bukan milikku.. bawalah dia jauh dari pandanganku..
luputkanlah dia dari ingatanku.. dan peliharalah aku dari kekecewaan..

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengerti ,
Berikanlah aku kekuatan menolak bayangannya ke dada langit..
Hilang bersama senja nan merah agarku sentiasa tenang walaupun tanpa bersama dengannya..

Ya Allah yang Tercinta ,
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu, sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan adalah yang terbaik untukku..
Sesungguhnya engkau maha mengetahui segala yang terbaik buat hambamu ini..

Ya Allah ,
Cukuplah engkau saja yang menjadi pemeliharaku..
di dunia dan di akhirat,
dengarlah rintihan hambamu yang daif ini..
janganlah engkau biarkan aku bersendirian..
di dunia ini mahupun di akhirat ,
menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
agar aku dan dia bersama-sama dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang engkau redhai..
Dan kurniakanlah aku keturunan yang soleh dan solehah..

Ya Allah ,
Berilanlah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat...
dan peliharalah kami dari azab api neraka..

Amin, amin, amin.. Ya Rabbal 'aalamin..

# cinta yang sejati hanyalah pada maha pencipta yang telah mencipta kita sekian umat

Saturday, 24 December 2011

Broken Heart

26 Ogos 1991...

Telah lahir pada hari itu seorang lelaki yang telah banyak melukakan saya, juga merosakkan kehidupan saya.
Meninggalkan satu titik hitam yang sangat besar dalam kehidupan saya. Dan dia tidak pernah pula merasa sesal, jauh sekali meminta maaf kepada saya..

Dirinya..
telah saya serahkan kepada Allah SWT untuk diadili
Sesungguhnya Allah SWT itu, bersama orang-orang yang dizalimi dan dianiayai.
Semoga ada pengajaran buatnya di atas dunia,
dan balasan di akhirat sana.

................................

Dia ada baiklah juga
Bagi pahala pada saya dengan caciannya..
huhuhu.. http://www.emocutez.com

Thursday, 15 December 2011

Saya Mahu Berubah :)

kenapa la agaknya dengan diri ni ye..?
Itulah yang sedang di fikirkan sekarang , saya mahu berubah..
kenapa nak berubah pulak? nak berubah mcm mana tu?
jahat sangat ke diri ni?

Haa, saya ni takde la jahat mana pun.. tapi mengaku jugak diri ni memang jahat, huhuhu..

Nak story sikit kenapa saya nak berubah ni..
Actually, dulu saya memang seorang yang cepat marah, ego tinggi.. pendiam.. pendiam sangat..pendek cakap langsung tak ambik tau pasal orang la.. buat hal diri sendri je..

macam gambar kat atas ni.. Always alone =(

sampaikan kawan sendiri pun cakap saya sombong.. saya tak sombong pun sebenarnya , tapi sikap diri ni dah memang tunggu orang sapa *(tegur) dulu, baru la nak mesra dengan orang..huhuhuh..

Tapi tu dulu..dan diri saya tiba-tiba berubah kerana cinta.. WHAT!?  hebat sangat ke cinta tu sampai boleh buat seseorang berubah.. Alah..,tersentuh soal cinta pulak.. Okay la.., story sikit tentang cinta saya tu..
                                                     http://www.emocutez.com

Mula-mula tak sangka pun nak bercinta2 ni..buang masa je..
Alkisah bermula hampir pertengahan tahun 2007, masa ni saya form 3.. budak baik, cikgu cakap semua dengar.. satu hari cikgu mintak budak2 ahli kelab briged alam sekitar tunggu lepas balik sekolah.. tunggu punya tunggu, rupa2nya nak suruh berlakon.. *sumpah menyesal ! (dalam hati..)  Ish,nak kena berlakon depan menteri pulak..nak gugur jantung..hahaha..  so, berlakon la..dan tak lama lepas tu tiba-tiba dapat tau sorang mamat ni ada hati kat saya pulak.. =,='  bermulalah  First Love saya..huhuhu..



Inilah ahli-ahli kelab briged alam sekitar..


kenangan bersama kawan2 :)


Then, ini la barisan pelakon2 "Jeritan Batinku"

Agaknya kalau sekali tengok pic kat atas ni pun macam dapat tau je kan siapa orang tu.. hmmm..

kisah percintaan yang pada permulaannya semua indah.. macam mana entah diri ni boleh berubah, dari pendiam jadi peramah *(sikit jela).. pastu muka yang orang duk cakap sombong2 ni boleh jadi manis pulak.. tersenyum sana sini.. *(gilaa kott diri ni)  hahaha.. saya sendiri tak sedar.. Yelah, dah berubah, hati berbunga-bunga.. tak mudah marah2 lagi.. ego pun tak tau mana hilangnya.. hebat betul Power of Love tu.. !
                                                     http://www.emocutez.com

Tapi tak lama pun bertahan episod cinta saya ni..
Lama kelamaan semuanya berubah.. dah macam2 masalah dan dugaan melanda.. asyik bergaduh je.. si dia pun dah mula bertaut hati pada orang lain.. yang tu boleh diterima lagi..tapi bila dah banyak kali diri ini di khianati..hati yang berdarah ni siapa la yang nampak.. dia hanya cari saya bila perlu.. sedihhh..huhuhu.. dah banyak peluang bagi pun dia tetap macam tu.. hancur semua harapan, cita-cita dan impian saya bersama awak dulu ! Padahal saya betul2 seikhlas hati terima awak.. walaupun saya tau awak tak perfect macam orang lain..

saya selalu dimarahi macam ni..http://www.emocutez.com dan selalu kena mengalah.. http://www.emocutez.com  huhuhuhu....


Walau bagaimanapun saya tetap sayang dia.. saya sedar, diri saya ni pun ada kekurangannya juga.. mungkin saya masih belum dapat jadi yang terbaik untuk dia..  Andai kata dia sudah tak perlukan saya lagi, saya redha kalau itu telah tertulis sebagai takdir.. yang pasti saya masih tak dapat lupakan dia.. mungkin ia mengambil masa bertahun-tahun untuk melupakan atau seumur hidup saya akan tetap ingat dia..
* ( meski aku takkan pernah bisa lagi melihat mu.. cinta ini takkan hilang sampai matikan ku simpan )


Then now..saya nak cari kekuatan..semangat !! mungkin kerana kelembutan hati ni membuatkan keegoan dia tinggi bila dengan saya.. Lepas ni saya dah takkan berlembut dengan sesiapa pun.. terutamanya lelaki.!! saya nak jadi macam dulu..nak marah2 orang, ego tinggi..dan saya takkan bagi peluang untuk siapa pun lukakan hati ni.. mesti jaga hati sendri dulu..
Ye, Saya Mahu Berubah !!

                                                    http://www.emocutez.com

Tuesday, 13 December 2011

Aku Tak Berdaya

Masa yang terindah,
Kini semua telah berakhir,
Kerna kau berubah,
Tak seperti dulu lagi..

Sampai kapan kamu,
Selalu menyalahi hatiku,
Tak pernah kau tahu,
Begitu sakitnya aku..

Kau anggap diriku,
Melihatku dengan sebelah matamu,
Dilema tuk diriku,
Ku mencintaimu mengerti kamu..

Biarkan aku bersalah di depan matamu,
Selalu kau membenarkan apa katamu,
Cintamu membuatku sedih dan tak berdaya,
Namunku terlanjur cinta..

Tuesday, 6 December 2011

Persoalan Hidup Seorang Manusia ; KENAPA?

KENAPA AKU DIUJI?
“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah s.w.t. mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.” (Surah Al-Ankabut : 2 – 3)

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM – IDAMKAN?
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah s.w.t. mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”  (Surah Al–Baqarah : 216)

KENAPA SUSAH SANGAT UJIAN INI?
“Allah s.w.t. tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”
(Surah Al-Baqarah : 286)

RASA FRUST? TENSION? LEMAH SEMANGAT?
“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kaamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.” (Surah Al-Imran : 139)

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh,di medan perjuangan) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah s.w.t. supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).” (Surah Al-Imran : 200)
“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah s.w.t. ) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.” (Surah Al-Baqarah : 45)

APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?
“Sesungguhnya Allah s.w.t. telah membeli dari orang-orang mukmin, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka.” (Surah At-Taubah : 111)

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
“Cukuplah Allah s.w.t. bagiku, tidak ada Tuhan selain dari-Nya. Hanya kepada-Nya aku bertawakal.” (Surah At-Taubah : 129)

ARGHHH AKU TAK TAHAN!!! AKU DAH BOSAN!!
“Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah s.w.t.  Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah s.w.t. melainkan kaum yang kafir.” (Surah Yusuf : 12)


Sekiranya Allah s.w.t. MENGUJI kita…,
Ini bermakna Allah s.w.t. sayangkan kita. Dia mahukan kita supaya lebih hampir kepada-Nya. Berusahalah dan berdoalah kepada-Nya supaya dibukakan pintu rezeki agar dapat kita menempuh perjalanan kehidupan yang sementara ini. Jangan jadikan kesempitan ini untuk bertindak di luar batasan. Ketahuilah, Allah s.w.t. hanya menurunkan 1/10 nikmat ke dunia, jangan sampai kerana 1 nikmat ini, kita kehilangan yang lagi 9 di ‘sana’. Yang pastinya Allah s.w.t. mengurniakan limpahan nikmat kepada kita, Bagaimanakah kita menggunakannya? Selidiklah diri KITA..  =)


Sunday, 4 December 2011

coretan untuk "DIA"

Malam masih muda,
Namun kedinginan sudah terasa,
Ku cuba menggapai secebis selimut kasih darimu,
Namun aku sering gagal dlm usahaku..

Ku dengar deruan pantai,
Jauh di sudut hati ini ku mengintai,
Namun segalanya kosong,
Ku cuba membina ruang dihatimu,
Untuk kita bersama lagi,
Namun yg ada hanyalah titisan airmata..

Perjalanan cinta kita semakin sunyi,
Tiupan angin semakin kencang,
Merapuhkan dedaun yg kering,
Ah.,betapa kejamnya..

Ku cuba menahan,
Namun hanya sembilu menusuk hati ini,
Merobek setiap pembulu darahku,
Hingga aku terdampar di dunia yg lain,
Kau sungguh kejam..

Mengapa tak saja kau katakan,
Mengapa tak saja kau ungkapkan,
Mengapa kau biarkanku menunggumu,
Mengapa kau biarkanku mengharap,
Kau biarkan aku di alam permainanmu,
Yg penuh dengan ranjau kepedihan..

Sayang...
Ketika kau bangun dari sandiwaramu,
Ketika itu kau akan sedar ketulusan cintaku,
Ketika itu juga kau akan tahu erti cinta sebenar,
Cinta agung yg kau hiris dengan belati tajam mu,
Cinta suci yg kau takkan temui lagi,
Cinta yg telah pergi buat selamanya,
Kerna mulai saat ini aku akan pergi jauh darimu..

Selamat tinggal sayangku,
Ku relakan cinta kita berakhir sampai disini..

 sebenarnya sy rindukan awk Amal :'( tapi segalanya hancur kerana sikap dan keegoan awk