About Me

My photo
was born on 1992*a year older every august 13*born and grow up at kuala lumpur*lovelife at princess's lake town:) *i'm juz a simple gurl*not perfect,not pretty*sometimes become lazy,crazy,noty and ect :)*lurve family and fren specially the person that important in my life*

Followers

message :)

Zulaikha. Powered by Blogger.

Thursday 15 December 2011

Saya Mahu Berubah :)

kenapa la agaknya dengan diri ni ye..?
Itulah yang sedang di fikirkan sekarang , saya mahu berubah..
kenapa nak berubah pulak? nak berubah mcm mana tu?
jahat sangat ke diri ni?

Haa, saya ni takde la jahat mana pun.. tapi mengaku jugak diri ni memang jahat, huhuhu..

Nak story sikit kenapa saya nak berubah ni..
Actually, dulu saya memang seorang yang cepat marah, ego tinggi.. pendiam.. pendiam sangat..pendek cakap langsung tak ambik tau pasal orang la.. buat hal diri sendri je..

macam gambar kat atas ni.. Always alone =(

sampaikan kawan sendiri pun cakap saya sombong.. saya tak sombong pun sebenarnya , tapi sikap diri ni dah memang tunggu orang sapa *(tegur) dulu, baru la nak mesra dengan orang..huhuhuh..

Tapi tu dulu..dan diri saya tiba-tiba berubah kerana cinta.. WHAT!?  hebat sangat ke cinta tu sampai boleh buat seseorang berubah.. Alah..,tersentuh soal cinta pulak.. Okay la.., story sikit tentang cinta saya tu..
                                                     http://www.emocutez.com

Mula-mula tak sangka pun nak bercinta2 ni..buang masa je..
Alkisah bermula hampir pertengahan tahun 2007, masa ni saya form 3.. budak baik, cikgu cakap semua dengar.. satu hari cikgu mintak budak2 ahli kelab briged alam sekitar tunggu lepas balik sekolah.. tunggu punya tunggu, rupa2nya nak suruh berlakon.. *sumpah menyesal ! (dalam hati..)  Ish,nak kena berlakon depan menteri pulak..nak gugur jantung..hahaha..  so, berlakon la..dan tak lama lepas tu tiba-tiba dapat tau sorang mamat ni ada hati kat saya pulak.. =,='  bermulalah  First Love saya..huhuhu..



Inilah ahli-ahli kelab briged alam sekitar..


kenangan bersama kawan2 :)


Then, ini la barisan pelakon2 "Jeritan Batinku"

Agaknya kalau sekali tengok pic kat atas ni pun macam dapat tau je kan siapa orang tu.. hmmm..

kisah percintaan yang pada permulaannya semua indah.. macam mana entah diri ni boleh berubah, dari pendiam jadi peramah *(sikit jela).. pastu muka yang orang duk cakap sombong2 ni boleh jadi manis pulak.. tersenyum sana sini.. *(gilaa kott diri ni)  hahaha.. saya sendiri tak sedar.. Yelah, dah berubah, hati berbunga-bunga.. tak mudah marah2 lagi.. ego pun tak tau mana hilangnya.. hebat betul Power of Love tu.. !
                                                     http://www.emocutez.com

Tapi tak lama pun bertahan episod cinta saya ni..
Lama kelamaan semuanya berubah.. dah macam2 masalah dan dugaan melanda.. asyik bergaduh je.. si dia pun dah mula bertaut hati pada orang lain.. yang tu boleh diterima lagi..tapi bila dah banyak kali diri ini di khianati..hati yang berdarah ni siapa la yang nampak.. dia hanya cari saya bila perlu.. sedihhh..huhuhu.. dah banyak peluang bagi pun dia tetap macam tu.. hancur semua harapan, cita-cita dan impian saya bersama awak dulu ! Padahal saya betul2 seikhlas hati terima awak.. walaupun saya tau awak tak perfect macam orang lain..

saya selalu dimarahi macam ni..http://www.emocutez.com dan selalu kena mengalah.. http://www.emocutez.com  huhuhuhu....


Walau bagaimanapun saya tetap sayang dia.. saya sedar, diri saya ni pun ada kekurangannya juga.. mungkin saya masih belum dapat jadi yang terbaik untuk dia..  Andai kata dia sudah tak perlukan saya lagi, saya redha kalau itu telah tertulis sebagai takdir.. yang pasti saya masih tak dapat lupakan dia.. mungkin ia mengambil masa bertahun-tahun untuk melupakan atau seumur hidup saya akan tetap ingat dia..
* ( meski aku takkan pernah bisa lagi melihat mu.. cinta ini takkan hilang sampai matikan ku simpan )


Then now..saya nak cari kekuatan..semangat !! mungkin kerana kelembutan hati ni membuatkan keegoan dia tinggi bila dengan saya.. Lepas ni saya dah takkan berlembut dengan sesiapa pun.. terutamanya lelaki.!! saya nak jadi macam dulu..nak marah2 orang, ego tinggi..dan saya takkan bagi peluang untuk siapa pun lukakan hati ni.. mesti jaga hati sendri dulu..
Ye, Saya Mahu Berubah !!

                                                    http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment