About Me

My photo
was born on 1992*a year older every august 13*born and grow up at kuala lumpur*lovelife at princess's lake town:) *i'm juz a simple gurl*not perfect,not pretty*sometimes become lazy,crazy,noty and ect :)*lurve family and fren specially the person that important in my life*

Followers

message :)

Zulaikha. Powered by Blogger.

Thursday 29 December 2011

Doa Seorang Kekasih

dengan nama Allah yang maha pengasih , lagi maha penyayang..

Ya Allah ,
Seandainya engkau catatkan
dia milik ku, tercipta buatku.. satukanlah hatinya dengan hatiku..
titipkanlah kebahagiaan diantara kami.. agar kemesraan itu kekal abadi..

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi ,
Seiringkanlah kami melayari hidup ini.. ketepian yang sejahtera dan abadi..
maka jodohkanlah kami..

tetapi Ya Allah..
Seandainya telah engkau takdirkan dia bukan milikku.. bawalah dia jauh dari pandanganku..
luputkanlah dia dari ingatanku.. dan peliharalah aku dari kekecewaan..

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengerti ,
Berikanlah aku kekuatan menolak bayangannya ke dada langit..
Hilang bersama senja nan merah agarku sentiasa tenang walaupun tanpa bersama dengannya..

Ya Allah yang Tercinta ,
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu, sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan adalah yang terbaik untukku..
Sesungguhnya engkau maha mengetahui segala yang terbaik buat hambamu ini..

Ya Allah ,
Cukuplah engkau saja yang menjadi pemeliharaku..
di dunia dan di akhirat,
dengarlah rintihan hambamu yang daif ini..
janganlah engkau biarkan aku bersendirian..
di dunia ini mahupun di akhirat ,
menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
agar aku dan dia bersama-sama dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang engkau redhai..
Dan kurniakanlah aku keturunan yang soleh dan solehah..

Ya Allah ,
Berilanlah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat...
dan peliharalah kami dari azab api neraka..

Amin, amin, amin.. Ya Rabbal 'aalamin..

# cinta yang sejati hanyalah pada maha pencipta yang telah mencipta kita sekian umat

No comments:

Post a Comment